Ova ukusna namirnica ima pozitivne učinke na vaše zdravlje, ali pazite da ne preterate.

 

Kivi je plod tropske biljke Actinidia chinensis, okruglg oblika, braon kore prekrivene dlačicama, zelenog mesa, specifične arome i kiseloslatkog ukusa. Sve češće se gaji i u kontinentalnim područjima. Raste kao puzavica.

Kivi se jede kada je potpuno zreo i osim što se konzumira svež, služi i za pripremu kolača, torti, u voćnim salatama, sladoledima, jogurtima, sokovima.

Ovo južno voće jača imunitet, reguliše krvni pritisak i probavu, pomaže u lečenju respiratornih oboljenja, glavobolje i stresa.

Redovnim konzumiranjem svežeg kivija smanjuje se količina triglecirida u krvi za 15%.

Osim toga pomaže i u zaceljivanju rana, održavanju zdravlja kostiju, zuba i desni, apsorpciji gvožđa, a pozitivno deluje i na probavni sistem.

 

Ima široku upotrebu u kozmetičkoj industriji. Zbog bogatog sadržaja vitamina C i voćnih kiselina, čest je sastojak krema i losiona za lice i telo. Štiti kožu od isušivanja i čini je baršunastom i nežnom, reguliše lučenje masnoće, sužava proširene pore i usporava starenje.

Ne samo što ima dvostruko više kalijuma od banane i što je dvostruko bogatiji vitaminom C od pomoradže, prosečan kivi sadrži 2,5 grama vlakana, koja će vas zasititi i sprečiti gubitak energije kada ste gladni.

Prosti šećer će vam dati energiju, a vlakna učiniti sitim. Dva kivija na dan će vam pružiti svega 100 kalorija, ali i dovoljno energije za neometano obavljanje svakodnevnih aktivnosti.

Ipak, i pored svih dobrobiti, kivi ne bi trebalo jesti više od dva do tri komada dnevno, jer može da izazove alergiju.