Peršun

Verovali ili ne, ali peršun može da bude toksičan. Kuvari koji ga dodaju salatama i jelima ne znaju da je peršun u stanju da se za 30 minuta pretvori u otrov. Peršun ne bi smeli termički da obrađujemo, jer je samo svež peršun zdrav. Pri serviranju jela koristite samo svež peršun.

Sosovi

Da li ste ikada uporedili domaći paradajz sos sa kečapom? Da li ste primetili razliku u ukusu i koliko je domaći paradajz sok ukusniji? Isto vredi i za majonez i senf. Stvar je u tome da svi industrijski sosovi sadrže šećer. Nutricionisti objašnjavaju da je proizvođačima jeftinije da dodaju šećer kako bi obogatili ukus, nego da dodaju još paradajza. Ako volite kečap naša preporuka je da sameljete pradajz, dodate maslinovo ulje i začine i uživate u zdravom sosu.

Voćni jogurt

Jogurt je zaista dobar za naše telo, ali onaj “obični” bez šećera i aditiva. Voćni jogurt može biti odličan desert, ali nije neophodan mlečni proizvod. Nutricionisti preporučuju da se izbegavaju mlečni proizvodi koji sadrže skrob. Ako baš volite voćni jogurt, napravite ga sami. U obični jogurt dodajte malo meda i voća, i bar ćete znati da jedete nešto zdravo.

Pirinač

Nutricionisti kažu da je pirinač skoro kao hleb. Beli pirinač je najmanje koristan. Sadrži veliku količinu jednostavnih uglenih hidrata koji mogu izazvati gojaznost. Dobar pirinač je onaj koji je visokokvalitetan a takvog skoro da i nema kod nas na tržištu.

Suvo voće i voćni čips

Voćni čips se pravi tako što se prži u dubokom ulju. Tako da taj voćni čips sadrži brdo kalorija koje se prosto lepe za vas. Isto vredi i za suvo voće koje nakon sušenja gubi svoju nutriativnu vrednost i prosto nije više zdravo. Voće koje se suši prirodno ne može da ima svetlu boju, sjaj i mekoću. Sve je to veštački izazvano.

Grožđe

Možda zvuči bizarno ali grožđe nije baš zdravo. Ovo voće sadrži toliko šećera da nas tera da ga jedemo sve više. Telo primi previše šećera što se može negativno odraziti na osobe koje pate od dijabetesa. Nutricionisti kažu da grožđe ne bismo smeli da jedemo sa masnim jelima, ribom, svežim krastavcima, dinjom, pivom ili mlekom.

Loše termički obrađena riba

Svi znamo koliko je riba zdrava zbog njenih omega 3 masnih kiselina. Međutim naučnici kažu da prženje ili kuvanje ribe šteti njenom hemijskom sastavu. Kardiolozi kažu da su pržene, dimljene i slane ribe izuzetno nezdrave i štetne za naše telo.

Kukuruz

Istraživanja su pokazala da modifikovana sorta kukuruza negativno utiče na kopnene i vodene organizme. Čak su otkrili da modifikovan kukuruz sadrži otrov. U mnogim zemljama ovaj tip kukuruza je zabranjen. Konzervirani kukuruz nemojte nikad da koristitie, savetuju nutricionisti. Njihova preporuka je da se uopšteno izbegava bilo koja konzervirana hrana.

Bademovo i kokosovo mleko

Ovo mleko sadrži šećere i aromatizatore koji dodaju kalorije našem telu. Najbolje je da ovakvo mleko ne konzumirate, ali ako baš želite kupite ga u organskim prodavnicama.

Pirinčani kolač

Mnogi ga kod nas nazivaju i “stiropor” zbog njegovog  suvog  i belog izgleda. Pre par godina preprouka je bila da se ovaj kolač koristi prilikom dijete, te da se hleb zameni njime. Međutim, danas nutricionisti kažu da ga NIKAKO ne koristimo jer sadrži visok glikemijski indeks. Zbog toga ćemo stalno osećati glad i stalno ćemo jesti i tako u telo uneti previše kalorija.