UMERENOST – KLJUČ ZDRAVLJA: Orašasti plodovi su zdravi, ali evo koliko smete da ih pojedete

Iako su poznati kao zdrava namirnica, orašasti plodovi takođe imaju (zasluženu) reputaciju kao hrana koju ne možete da prestanete da jedete, zbog čega se malo ko od nas drži preporučenih dnevnih količina.

Orašasti plodovi
Freedigitalphotos.net/Mister GC

Problem s prekomernom konzumacijom orašastih plodova mogu da budu neki zdravstveni rizici, a mi vam predstavljamo tri najgora:

Brzo ćete dobiti na težini

Postoji veoma mnogo istraživanja koja govore kako vam orašasti plodovi mogu pomoći u gubitku neželjenih kilograma. Međutim, treba obratiti pažnju na sledeću činjenicu – ovi rezultati važe samo ako ih jedete u umerenim količinama.

Prekoračite li preporučene dnevne količine dogodiće se upravo suprotno i zapravo ćete dobiti na težini. Dodatan problem je i podatak da će se to dogoditi znatno brže nego da ste preterivali s nekom drugom hranom.

Naime, orašasti plodovi su bogati kalorijama, pa zbog toga daju više energije nego ostale namirnice. Na primer, 30-ak grama badema sadrži 163 kalorije, dok ista količina kuvane testenine sadrži svega 37 kalorija.

Mogu se pojaviti problemi s probavom

Ako se ikada osećate naduto nakon konzumacije orašastih plodova, niste jedini. Nadutost je česta nuspojava zahvaljujući fitatima i taninima, sastojcima zbog kojih se orašasti plodovi teže vare.

Kao da to nije dovoljno loše, preterana konzumacija masti (kojom obiluju orašasti plodovi) u kratkom vremenskom periodu može da dovede i do dijareje. Kako možete da sprečite ove neprijatne posledice? Držite se preporučenih dnevnih količina ili se odlučite za opcije koje su lakše svarljive.

Postoji rizik od trovanja selenom

Opadanje kose, lomljivi nokti, neprijatan zadah, bol u mišićima i zglobovima – sve su to simptomi trovanja selenom, retkog ali vrlo ozbiljnog stanja koje može da se pojavi ako konzumirate previše brazilskih oraha (s ostalim orašastim plodovima ste sigurni).

Brazilski orah toliko je bogat selenom da stručnjaci preporučuju da ne jedete više od nekoliko komada dnevno, i to svega nekoliko puta nedeljno.