Umorni i posle 8 sati spavanja? Imaćete kvalitetan san uz pomoć ovih saveta

Proces uključuje samo tri koraka koje su osmislili neki od najboljih svetskih istraživača sna. Istraživači sa Univerziteta Kalifornija u Berkliju došli su do zaključka da idealan "recept" za najbolje buđenje podrazumeva trening ili neku drugu fizičku aktivnost prethodnog dana, doručak bogat ugljenim hidratima poput ovsene kaše i minimum sedam sati sna. Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu Nature Communications, a u njemu je učestvovalo nekoliko stotina ljudi.

Krevet San Spavanje
Pixabay.com

Učesnici su za doručak dobijali različite obroke, dok su nosili satove koji su beležili njihovu aktivnost i količinu sna, a vodili su i dnevnik ishrane u periodu od dve nedelje. Takođe su morali da beleže nivo energije od trenutka kada su se probudili do kraja dana.

Doručak kao najvažniji obrok u danu

Istraživanje je pokazalo da je doručak sa visokim sadržajem ugljenih hidrata najbolji obrok za jutarnje buđenje, dok su se obroci puni šećera pokazali najgorim.

– Doručak bogat ugljenim hidratima može povećati budnost, sve dok je vaše telo zdravo i sposobno da se efikasno oslobodi glukoze iz tog obroka, sprečavajući trajni skok šećera u krvi – objašnjava Rafael Valat, jedan od autora pomenutog studija.

Pokazalo se da više sna i kvalitetan san pomažu kod lakšeg razbuđivanja.

– Količina sna između sedam i devet sati svake noći idealna je za oslobađanje organizma od letargije i pospanosti, odnosno oslabljenih kognitivnih i senzorno-motoričkih sposobnosti nakon buđenja – rekao je profesor i jedan od autora studije.

Vežbanje

Takođe, rezultati su pokazali da su se oni ispitanici koji prethodnog dana uopšte nisu vežbali budili umorniji od onih koji su svakodnevno radili lagane treninge ili se bavili nekom drugom fizičkom aktivnošću.