Hladno vreme i kraći dani s manje svetlosti vrlo često utiču na naše raspoloženje, pa nije neobično da zimi budemo lošije raspoloženi i da patimo od zimske depresije.

Zimska depresija je individualna; nekoga pogađa više, a nekoga manje.

Osetljivi ljudi su joj više skloni, pa su upravo kod njih izraženiji simptomi kao što su umor, iscrpljenost, loše raspoloženje, manjak energije, poteškoće sa spavanjem i lošiji društveni odnosi. Osim toga, zima može da ima negativan uticaj na imunitet i donese nam prehlade i grip.

Ovih nekoliko saveta pomoći će vam da se oslobodite od zimske depresije i svih njenih negativnih posledica.

Boravak na svežem vazduhu

 

Kraći dani i manjak sunčeve svetlosti mogu da prouzrokuju nedostatak vitamina D, što može da dovede do umora, pospanosti i promene raspoloženja. Za vreme hladnih i tmurnih dana nemojte da se zatvarate između četiri zida, već izađite na svež vazduh i obezbedite svom organizmu dovoljno dnevne svetlosti. Problem nedovoljnog unosa vitamina D je naročito izražen u zimskim mesecima, pa je potrebno nadoknaditi ga u vidu suplemenata.

Dobar san

Noć je vreme za regeneraciju organizma. Svakodnevne naporne ili manje naporne aktivnosti zahtevaju trošenje velike količine energije, za šta je potreban dobar i zdrav san, naročito kada je prisutna zimska depresija. Preporučuje se izbegavanje konzumiranja teške i masne hrane u večernjim satima da ne biste ostajali budni do kasno. Takođe je vrlo važno provetriti sobu pre spavanja i pobrinuti se da bude mračna. Ali, nije dobro ni previše spavati. Duže zimske noći mogu da dovedu do prekomernog sna, što za posledicu može da ima i veći umor.

Sveže voće i povrće

Ako je telo iznureno i slabo, uzročnicima prehlada su ‘odrešene ruke’. To možete pokušati da sprečite dodatnim unosom vitamina u organizam. Sveže voće i povrće su odlični saveznici u borbi protiv zimske depresije. Zdrava ishrana ne samo da je neophodna za vitalnost, već pomaže i u detoksikaciji organizma. Tokom zime najčešće jedemo tešku i masnu hranu, koju je potrebno postepeno zameniti laganim i hranljivim namirnicama.

Redovno vežbanje

Na ovaj način podsitče se izlučivanje endorfina – hormona sreće, koji je ključan za dobro raspoloženje. Fizička aktivnost poboljšava cirkulaciju, stabilizuje ravnotežu hormona i podstiče metabolizam. Ne morate da imate strogo planirane aktivnosti, dovoljna je svakodnevna kratka šetnja od 30 minuta ili više. Telo će na taj način dobiti više kiseonika, ojačati nervni sistem i svoj odbrambeni mehanizam.

Biljni čajevi

Nema ništa bolje od mirisnih čajeva koji poboljšavaju raspoloženje. Konzumirajte ih redovno da biste se ugrejali i opustili. Osim što opuštaju organizam, pojedini čajevi ubrzavaju metabolizam, što može da bude korisno u borbi sa zimskom depresijom.