Krenuli ste na odmor i jedva čekate da vidite to more, koje ste toliko priželjkivali, i se na plaži budite u zalazak sunca. Međutim, ne bismo da vam kvarimo užitak, ali to možete sami učiniti ako ne obratite pažnju šta jedete dok se sunčate pored mora.

 

Nije svaka hrana za sunčeve zrake, za nošenje na plažu. Visoke letnje temperature kao i visoki stepen vlažnosti vazduha stvaraju idealne uslove za razmnožavanje bakterija koje su uzročnici trovanja hranom.

Da bi ste izbegli potencijalne zamke trovanja, potrebno je da posebnu pažnju posvetite tremičkoj obradi sirovog mesa i načinu njegova čuvanja. Nedovoljno pečeno meso može da sadrži štetne mikroorganizme, pa goveđe meso i njegove prerađevine, kao i pileće meso i jaja dobro skuvajte ili ispecite.

Nakon pripreme, poželjno je da hrana izvan frižidera bude unutra pola sata, ne više od toga. Temperatura u prenosnim frižiderima ne smije biti ispod 8 stepeni.

IZBEGAVAJTE
1. Paštete, salame ili gotova peciva s mesnim sastojcima. Osim što visoka temperatura pogoduje kvarenju ove namirnice nisu nutritivno bogate pa umesto da telo opskrbljuju potrebnom enegrijom one mu je oduzimaju.

Umesto navedenog, dobar komad grilovanog mesa, sveže povrće, hleb i začini koje ste sami napravili su bolja opcija za zdrav i neopasan obrok na plaži. Ukoliko su vam namazi jednostavnije rešenje isprobajte humus ili slični namaz.

2. Obroci na plaži ne treba da budu masni, slani ili kremasti kako vam na kraju ne bi pokvarili odmor. Čips na plaži jezabranjen baš kao i teški sendviči u koje se ubacuje pohovano meso, kremaste poslastice svakako treba izbegavati jer većina njih sadrži jaja koja su leti najčešći izvor zaraze bakterijom salmonelom.

Čips od krompira ili jabuke će zadovoljit želju za grickanjem kao i bademi, orasi i lešnici koji neće vaše telo izgladnjivati već opskrbiti energijom. Poslastice možete sami da pripremite kod kuće, brzi suv kolač od čokolade je zdrav i izvrsan izbor. 

3. Ćevapčići, hamburgeri i pomfrit su uobičajena ponuda letnjih restorana. Umesto teških obroka koji će vas opteretiti i koji iako spremljeni u restoranima, nose potencijane bakterije, na plažu ponesete laganu hranu.

Leti sve obiluje svežim voćem i povrćem čije nutritivne vrednosti svakako treba iskoristiti najbolje konzumirajući ih sveže. Brze salate u koje umesto mesa možete staviti žitarice ili ribu su super izbor.

4. Konzumiranje gaziranih i kupovnih sokova koji u sebi sadrže ogromne količine šećera i koji ne sprečavaju dehidraciju nego je podstiču valja u potpunosti izbegavati baš kao i alkoholna pića.

Savet: Zalihe vode na plaži su apsolutni imperativ, a umesto kupovnih sokova sami možete napraviti sveže ceđeni sok od voća po izboru.