Jedna mlada mama je dala svom sinu lekove koje su joj doktori prepisali, ali on je zbog toga završio u bolnici. Podelila je svoju priču kao upozorenje svim roditeljima.

 

Hejli Lajons je postavila na Fejsbuk fotografije i priču o tome kako je njen sin imao ozbiljnu reakciju na lek koji mu je dala dok je imao ovčije boginje.

Doktori su Hejli preporučili lekove na bazi ibuprofena kako bi ublažili simptome boginja koje je dobio njen sin Luis. Međutim, on je posle toga završio u bolnici sa sepsom, odnosno trovanjem krvi.

– Kako su ovčije boginje opet krenule da se šire među decom, moram da podsetim ljude da nipošto NE DAJU svojoj deci lekove na bazi ibuprofena. Ovi lekovi deluju protiv-upalno i dovode do toga da se boginje povuku dublje u kožno tkivo – napisala je Hejli.

Četiri lekara su preporučila ovaj lek za njenog sina, iako su skorija istraživanja povezala ovu vrstu lekova sa pojavom ozbiljnih reakcija na koži kod pacijenata sa varičelom.

Doktorka Stefani Smit, pedijatar u Notingem dečijoj bolnici u Londonu je istakla da postoje slučajevi da dođe do komplikacija kod korišćenja ibuprofena kod dece sa ovčijim boginjama, ali da su šanse za to male. Takođe je istakla da je potrebno da se roditelji i lekari informišu o tome.

– Apsolutno se ne preporučuju ibuprofeni tokom varičele, to je bitno naglasiti roditeljima. Umesto toga se preporučuju sve vrste paracetamola, kao što su Febricet, Panadol i drugi koji se mogu naći na domaćem tržištu – upozorila je pedijatar Milica Kotlajić.

Veoma je bitno da roditelji izbegavaju ibuprofene kao što su Brufen i drugi lekovi kada im dete ima ovčije boginje.