UPOZORENJE ZA SVE KOJI VEŽBAJU NA OTVORENOM: Ove greške mogu da ugroze zdravlje

Za vreme vežbanja u letnjim mesecima ne smete ponavljati ove greške.

pixabay

Za razliku od zime i jeseni kada ljudi vežbaju u teretanama, tokom leta mnogi se odlučuju na trening na otvorenom.

Ali, kada vežbamo napolju tokom letnjih visokih temperatura dolazi i do niza grešaka koje mogu biti opasne po zdravlje.

Izbegavate vodu sve dok ne osetite žeđ

Tokom leta i vrućina našem telu je potrebno dosta tečnosti. Bez obzira koju fizičku aktivnost odabrali, nikako nemojte zaboraviti na hidrirate organizam. Veoma je važno, naročito tokom letnjih vrućina kada telo koristi vodu kako bi regulisalo temperaturu. Mnogi ljudi greše jer ne unose tečnost kada osete žeđ.

Ako ne pijete dovoljno tečnosti tokom celog dana, bićete umorniji i vežbanje neće biti efikasno kako bi trebalo.

Ne nanosite zaštitni faktor

Tokom leta čak i kada je oblačno, sunce je tu.

Stoga, kada trenirate na otvorenom obavezno zaštitite kožu zaštitnim faktorom –  SPF bi trebalo da bude 30 i viši.

Nanosite ga na svaka dva sata ako umereno vežbate ili svakih 45 do 60 minuta ako je trening intenzivniji.

Neproveravate sat

Kada vežbate napolju, treba da znate da temperature leti rastu puno brže nego inače, te bi bilo dobro izbegavati treninge između 10 i 17 h.

Najbolje bi bilo da vežbate u ranim jutarnjim satima ili uveče kada temperature padnu. Za trening birajte mesta na kojima nećete biti izloženi direktnim sunčevim zracima.

Nosite neprikladnu odeću

Prikladna i udobna odeća je veoma bitna stavka kod vežbanja. Neki ljudi nesvesno prave ovu grešku jer biraju poliester, odeću koja se lepi za kožu.

Stoga, nosite širu odeću, napravljenu od pamuka i drugih prikladnih materijala svetlijih boja koja vas neće dodatno gušiti.

Ne unosite dovoljno elektrolita u organizam

Tokom letnjih vrućina više se znojimo, što može dovesti do manjka elektrolita. Ako redovno vežbate, morate nadoknaditi elektrolite.

Naravno, birajte zdravije varijante. Možete malo više posoliti hranu, pa čak i u vašu flažu s vodom dodajte malo soli koja je vrlo važna jer se natrijum koji se u njoj nalazi veže za vodu i pomaže u održavanju ravnoteže telesnih tečnosti.

Nizak nivo soli u telu može dovesti do umora i otečenosti, posebno kod žena.

Zadržavate zimske standarde

Ako istrčite kilometar za pet i po minuta ili odradite intenzivni kružni trening za 20 minuta, nemojte očekivati iste rezultate i u letnim mesecima.

Kada temperature porastu, normalno je da učinak bude nešto slabiji, posebno kada su u pitanju kardio-treninzi.

Pokušajte da zadržite iste rezultate kao u klimatiziranoj teretani može vas lako dovesti do razočaranja. Umesto toga, tokom leta postavite drugačije standarde i budite realni s rekordima.

Ne pratite vremensku prognozu

Ako vežbate na otvorenom u zimskim mesecima verovatno proveravate vremensku prognozu kako biste znali šta da očekujete. Istu naviku treba da zadržite i tokom leta.

Proveravajte nivo vlažnosti… Ako je potrebno preskočite trening. Slušajte savete stručnjaka.

Nemojte preterivati i nikako ne smete ignorisati iscrpljenost, umor, vrtoglavice, mučnice. Slušajte svoje telo i zaustavite se kad je to potrebno.



loading...