USPEŠAN DAN NIJE SAMO SAN: Zdrava navika povećava koncentraciju i raspoloženje

Zašto je važno da imamo dobar san?

Posao
Pixabay.com

San je važan, svi to znamo. Međutim, koliko nas zapravo ima dovoljno sna?  Spavanje je apsolutno presudno za toliko različitih stvari, a opet toliko nas ga nema dovoljno.

Studenti na fakultetu imaju poteškoće da odrede prioritet snu zbog zauzetosti rasporeda prepunog predavanja, domaćih zadataka, učenja i još mnogo toga.

Razlozi zbog kojih je dobar san neophodan:

Spavanje poboljšava vaše raspoloženje

Počnimo sa očiglednim. Kada se dobro odmorite, osećaćete se bolje tokom celog dana. Ako dobro spavate, osećate se odmorno, stoga ste automatski bolje raspoloženi u celini. Imaćete više energije i osećaćete se mnogo bolje uopšte. Dakle, počnite ranije da idete u krevet!

Spavanje može pojačati vaš imunološki sistem

Jednom kada vaše telo dobije potreban san, imune ćelije i proteini mogu da dobiju ostatak potreban za borbu protiv infekcija ili drugih stvari koje bi se mogle pojaviti. Prema stručnjacima, pravilan san čak može učiniti vakcine efikasnijim. Ima smisla jer je spavanje vreme odmora i resetovanja tela.

Spavanje pomaže u fokusu i produktivnosti

San je presudna komponenta za mnoge aspekte funkcije mozga. Za sve studente ovo je značajna informacija. Dovoljno spavanja poboljšaće kogniciju, koncentraciju, produktivnost i performanse. Prirodno, na sve ove stvari će negativno uticati nedostatak sna. Jedno istraživanje je pokazalo da su oni koji nisu mogli da se naspavaju napravili 36% više grešaka u radu od onih koji su se dovoljno naspavali. Druga studija otkrila je da lišavanje sna može uticati na aspekte funkcije mozga na isti način kao alkoholna intoksikacija.

Spavanje sprečava bolesti srca i moždani udar

Ovde vidimo da razlikuju i kvalitet spavanja, kao i trajanje. Dobijanje dovoljno kvalitetnog sna može ozbiljno uticati na ozbiljne zdravstvene rizične faktore. Petnaest različitih studija otkrilo je da oni koji nisu dovoljno spavali imaju veći rizik od srčanih bolesti i moždanog udara od onih koji su spavali 7-8 sati tokom noći.

Spavanje može smanjiti upalu u telu

Gubitak sna povezan je sa dugotrajnim zapaljenjem, posebno u digestivnom traktu.

Spavanje uzrokuje da jedete manje kalorija

Studije su pokazale da ljudi koji dovoljno spavaju imaju tendenciju da jedu manje kalorija. Sa druge strane, oni koji su bili neispavani imali su veći apetit i jeli su više kalorija. Lišavanje sna ima tendenciju da poremeti dnevne fluktuacije apetita i hormona, pa uzrokuje lošu regulaciju apetita. Drugim rečima, telo svoju energiju treba da dobije negde drugde kada je ne dobije iz sna.