Moć sna je neverovatno jaka. Dovoljno spavanja utiče na mnoge delove našeg organizma.

San je nešto najbolje što možemo da učinimo za naše zdravlje. On sprečava nervozu,glavobolje,srčana oboljenja i mnoge druge stvari, rekao je dr Salini Perute specijalista sa američkog instituta za izučavanje spavanja American Academy of Sleep Medicine, piše Hafington post.

San vaše srce čini zdravim.
Nedostatak sna može da vas natera na česte posete kardiologa.

– Loš kvalitet sna je povezan sa srčanim zdravstvenim problemima, od visokog krvnog pritiska do srčanog udara –  kaže Paruti i dodaje da konstantan nedostatak sna može da dovede do skoka hormona stresa kortizola, što čini veliku štetu srcu.

Sprečava gojaznost.

Redovan san neće vas dovesti do gubitka kilaže, ali će sprečiti nagomilavanje novih kilograma.

– Pre svega nesanica potstiče proizvodnju hormona grelina, koji potstiče apetit –  tvrdi doktor Majkl Breus, i dodaje da nespavanje dovodi do smanjenja hormona leptina koji nam signalizira osećaj sitosti.

Poboljšava vaš seksualni život.

Kvalitetan san čuva visok nivo testosterona, sprečava poteškoće sa erekcijom i omogućava vam da budete dovoljni odmorni za seks. Istraživanja pokazuju da muškarci koji spavaju manje od šest sati noću imaju niži nivo testosterona, što utiče na smanjenje želje za seksom.

Ojačava vaš imuno sistem.
Redovan i kvalitetan san utiče na jačanje imuniteta. Samim tim ređe ćete se razboljevati i lakše pobeđivati grip i prehlade.

– San takođe utiče na antitela, koja posle raznih povreda sporije reaguju kod neispavanih ljudi – Paruti.

Sprečava glavobolje.

Ako su vaše glavobolje prouzrokovane stresom, dovoljno kvalitetnog sna sprečiće učestale napade glavobolja.

Takođe, nedostatak sna je jedan od indirektnih uzročnika sna i aneksioznosti.



loading...