Mnogi imaju naviku da piju vodu tokom jela, međutim, nova istraživanja pokazuju da to nije zdravo, tj. da ima više štete nego koristi.

 

Pijenje vode tokom jela može da učini više štete nego koristi.

– Prevelika količina tekućine tokom jela može uzrokovati nadutost, probleme s probavom i sprečiti pravilnu apsorpciju hranjivih materija – rekla je nutricionista Ali Miler.

HRONIČNO NESREĆNI ljudi svima ZAGORČAVAJU život: Ovo je 10 KARAKTERISTIKA takvih osoba!

Vodu, naime, ne bi trebalo piti barem pola sata pre i sat vremena nakon jela. Ukoliko je ipak morate piti, pijte manje gutljaje. Veći gutljaji i veća količina vode popijene za vreme jela može razrediti rezerve hlorovodične kiseline u želucu, a ona je ključna za pravilnu razgradnju hrane.

Idealan pH želuca iznosi 1 do 2, a on pomaže razgradnji belančevina, potiče opuštanje probavnih enzima, pomaže apsorpciji vitamina i pretvaranju hrane u otopinu, što olakšava probavu. Kako ne biste narušili ovaj proces, za vreme jela bilo bi dobro popiti maksimalno dva decilitra vode u malim gutljajima.

HIT MEĐU ŽENAMA: Tehnika ‘Medenog uvijanja’ topi salo sa kritičnih delova tela

– Ukoliko dodatno želite da popravite probavu, poradite na dužem žvakanju hrane, jedite kad ste opušteni i konzumirajte više gorkih i kiselih namirnica. Te navike stimulišu žuč i protok enzima i tako stvaraju idealne uslove za razgradnju hrane i maksimalnu apsorpciju hranjivih materija – rekla je Miler.



loading...