Nizak krvni pritisak ne predstavlja pretnju po zdravlje, ali zbog smanjenog protoka krvi organi nisu dovoljno snabdeveni kiseonikom i nutrijentima.

Nizak krvni pritisak ne predstavlja pretnju po zdravlje, ali zbog smanjenog protoka krvi organi nisu dovoljno snabdeveni kiseonikom i nutrijentima. Posledice su manjak energije, vrtoglavica, bezvoljnost, pišu Večernje novosti. Da biste sprečili ili ublažili ove neprijatne simtome, stručnjaci preporučuju nekoliko praktičnih saveta koje svakodnevno možete da primenjujete:

1. Stavite jastuk pod glavu. Kada legnete u krevet, podmetnite nekoliko jastuka pod glavu i potiljak kako prelazak iz ležećeg u stojeći položaj ne bi bio previše nagao. Na taj način ćete izbeći vrtoglavicu.

2. Tuširanje završite hladnom vodom. Naizmenično tuširanje toplom i hladnom vodom utiče na jačanje krvnih sudova. Zbog brzih promena temperature one se tada brzo šire i skupljaju, pa se lakše prilagođavaju spoljnim uticajima, recimo sparnom vremenu. Tuširanje uvek završite hladnom vodom. Učinak će biti još bolji ako suvom četkom masirate kožu u smeru srca.

3. Jedite manje i češće. Krvni pritisak je najniži tokom prvog sata nakon jela. On pada zato što je organima za probavu potrebna krv da bi obavili svoju funkciju. Ovaj učinak je slabiji ako unosite manje porcije hrane.

4.  Izbegavajte alkohol. Alkohol ima više negativnih delovanja: podstiče izbacivanje tečnosti iz organizma, ometa rad centra za ravnotežu u mozgu i usporava rad srca. Osim toga, negativno utiče na male nervne završetke koji su odgovorni za sužavanje krvnih sudova, zbog čega se simptomi poremećaja cirkulacije pogoršavaju.

5. Solite hranu. Kuhinjska so vezuje tečnost u organizmu, čime se krvni pritisak blago povećava. Jači doručak i slana jela, doprineće da se osećate bolje, navode Novosti.