Postoje namirnice koje bi trebalo izbegavati ukoliko želite miran san, pa se u poslednje vreme stručnjaci trude da osmisle obrok koji neće biti uvod u još jednu noćnu moru.

 

Banana je prvo voće na listi koje je idealan izbor za jelo pre spavanja. Banana sadrži triptofan i kalijum koji su odlični za dobar san. Sa druge strane, ova voćka je slatka, što je u svakom slučaju bolji izbor od čokolade.

Drugo voće koje će vam pomoći da se naspavate je kivi čiji uticaj na san leži u visokom nivou antioksidansa i serotonina u njegovom sastavu.

Među namirnicama koje mogu potaknuti bolji san je sok od višnje koji pomaže u povećanju nivoa hormona melatonina od kojeg se osećamo pospano. Zdrave ribe poput lososa ili tune takođe proizvode melatonin jer su bogate vitaminom B6. Stoga, konzerva tune može dovesti do boljeg sna.

Ukoliko vam je posle večere ili ručka ostalo nekoliko slatkih krompirića, slobodno ih možete pojesti pre spavanja jer sadrže kalijum koji pomaže u opuštanju mišića.

Mlečni proizvodi kao što su lagani sirevi ili jogurt će vas takođe podstaknuti na dobar odmor.

Ipak, najbolji izbor za laganu večeru pre spavanja je zeleno povrće. Na primer, spanać, kelj ili bob su odličan izvor kalcijuma koji je potreban telu za proizvodnju melatonina.

Podsećamo, neke od namirnica čije konzumiranje stručnjaci nikako ne preporučuju pre spavanja su brokoli, sladoled, alkohol, začinjena i masna hrana, ali i kafa.