Baš tih nekoliko ekstra minuta sna više vam škode nego što donose dobro.

 

Ma koliko dugo da ste spavali, nikada vam to ne deluje dovoljno. I kada pritisnite “snuz” opciju da vam budilnik da dodatnih pet-deset minuta sna, to bi trebalo da vam da više energije za nastupajući dan?

Grešite!

Sudeći po naučnicima, umesto da vam pomogne, to dremanje nakon alarma zapravo će pojačati osećaj umora, zato što je vreme između dva zvona kratko i ne dozvoljava vam da usnite dubok sanak. Uz to, manjak rutine kao što je ustajanje pošto vas probudi alarm, zbuniće vaš mozak i unutrašnji časovnik u vašem organizmu.

Mnogi su podržali ovu teoriju, a među njima i bihevioralni stručnjak Den Erijeli.

Ukoliko treba da započnete dan u 7 ujutru, doći ćete u iskušenje da navijete budilnik na, recimo, 6:40 i da nekoliko puta pritisnete dugme za odlaganje buđenja. Ali, ako se odlučite za tu strategiju, vaše telo ne može da nauči šta je pravilan odgovor na alarm i buđenje, a za organizam je najbolje da usvoji jedno pravilo i da ga ne menja. Zato ustanite kad čujete alarm – savetuje ovaj naučnik.

On dodaje i da naša tela dobijaju zbunjujuću poruku kad odlažemo buđenje, naročito ako jednog dana ustanemo na prvo zvono, a sutradan 3-4 puta pritisnemo “snuz” dugme.