Samo jedna mala kašičica ovog začina zajedno sa čašom jogurta bukvalno ubija masnoće u telu.

 

Zanimljivu studiju sproveli su u Teheranskom institutu medicinskih nauka. Naučnici su okupili 2 fokus grupe, svaka se sastojala od 44 žene sa suvišnom težinom.

Tokom 3 meseca, obe grupe su se hranile po istoj šemi (1200 kalorija dnevno) sa tom razlikom da su u svakodnevni jelovnik prve grupe uključili 1 kafenu kašiku kumina (indijskog kima). Ovaj začin dodavali su u nemasni jogurt, ili u salate.

Rezultat je bio impresivan: žene iz prve grupe izgubili su u proseku 14% telesne masti više, nego žene iz druge grupe. Takav efekat objašnjava se time da kumin sadrži fitosterole koje poseduju sposobnost smanjivanja nivoa holesterola u krvi.

Pet “nezdravih” namirnica koje su zapravo odlične za vaše zdravlje

Takođe, ovaj začin je bogat kalcijumom, fosforom i gvožđem. On stimuliše rad bubrega i gastrointestinalnog trakta, dobar je diuretik. A zbog poboljšanja i ubrzanja lipidnog metabolizma u organizmu smatra se odličnim sredstvom u borbi sa suvišnom težinom. 

Kako ga konzumirati:

Za poboljšanje metabolizma unos semena kumina treba da bude – 1 kafena kašika dnevno. Dodajte ovaj začin u jela od jaja, mesa, sira, a takođe, u jogurt i salate.

Morate da znate da su ovo kontraindikacije za konzumiranje kumina: povećana kiselost, gastritis, čir na želucu, srčana oboljenja, holelitijaza, dijabetes.