ZA MIRAN SAN: Zaustavite HRKANJE uz prirodne lekove – otkrivamo kako!

Ako ste vi osoba koja hrče verovatno mnogo više spavate nego onaj ko leži pored vas. Zapravo, za vas bi se moglo reći i da nemate problema...

Spavanje
imagerymajestic/freedigitalphotos.net

Ipak, zbog mira u kući probajte neku od preventivnih mera protiv hrkanja koje slede. Menjanje položaja pri spavanju  može biti sve što je potrebno, ali za mnoge osobe je ozbiljniji projekat – gubljenje na težini – često pravi ključ za mirne noći.

Postavite se u dobar položaj

Kupite sebi nekoliko dadatnih jastuka i poduprite se u krevetu, što je bolje nego da ležite na na ravnom na leđima. Sprečićete da tkiva grla zađu u vaše disajne puteve.

Spavanje San
Pixabay.com

Spavajte na boku

Naravno, nema garancije da ćete ostati u tom položaju, ali barem počnite da spavate na boku sa rukama oko jastuka. Postoji dobar razlog da ne spavate na leđima: u tom položaju jezik i meko nepce naležu na zadnji deo vašeg grla, blokirajući put vazduhu.

Ako grljenje jastuka ne pomogne, možete rešiti problem upotrebom teniske loptice. Ušijte mali džep na zadnji deo grnjeg dela vaše pidžame i obacite u njega zenisku lopticu. Ako noću počnete da se okrećete na leđa dok spavate, loptica će vas gurkati opominjući vas da se vratite na bok.

Odblokirajte svoj nos

Ako zapušenost nosa izaziva vaše hrkanje, probajte sa uzimanjem dekompresiva ili antihistaminika pre nego što odete u krevet. Ali ih koristite samo kao privremenu meru ako sumnjate da su krivi prehlada ili alergija. Duža upotreba bilo kojeg od njih može biti štetna.

Ispirajte grlo rastvorom za ispiranje grla sa nanom da bise otekla sluzokoža nosa i grla skupila. To je posebno efikasno ako je vaše hrkanje izazvano prehladom ili alergijom. Da biste napravili ovaj biljni rastvor za ispiranje grla, dodajte jednu kap ulja nane u šolju hladne vode. (Ali njime samo ispirajte grlo – nemojte ga gutati. )

Pazite šta jedete, pijete i udišete

Nemojte jesti obilne obroke ili piti alkoholna pića tri sata pred odlazak u krevet. I jedno i drugo može izazvati veće opuštanje mišića vašeg grla nego što ej to narmalno.

Gubitak sivišnih kilograma može umanjiti vaše hrkanje smanjenjem sužavanja gornjih disajnih puteva.

Ostavite pušenje. Duvanski dim iritira sluzokožu, tako da tako da vaše grlo otiče sužavajući prolaz vazduhu.

Ako redovno uzimate neku vrstu lekova, razgovarajte sa svojim lekarom o alternativama. Neki lekovi mogu pogoršati hrkanje, uključujući pilule za spavanje i sedative.

Suv vazduh može dorineti hrkanju. Postoji manogo načina za borbu protiv suvog vazduha. Ovlaživač vazduha ili aparat koji proizvodi paru u spavaćoj sobi mogu održati vaše disajne puteve vlažnim.

Druga taktika je da udišete paru. Neposredno pre odlaska na spavanje napunite činiju vrućom vodom, prekrijte glavu peškirom, nagnite se preko činije tako da vam nos bude udaljen od vode otprilike 30 cm i nekoliko minuta duboko dišite kroz nos.