Ukoliko se ovo dogodi i vama možete povećati enzime unosom namirnica koje ih sadrže.

Kefir

Kefir, napitak sličan jogurtu, može da obezbedi enzime lipaze, proteaze i laktaze. Kefir je najbolji kada je napravljen od kozjeg mleka ili kokosovog mleka. Kefir može pomoći kod intolerancije na laktozu i sadrži zdrave probiotike koji poboljšavaju opšte zdravlje creva i mogu smanjiti nadutost.

Banane

Banane sadrže amilazu i glukozidazu. Ovi enzimi razgrađuju ugljene hidrate kao što su krompir i testenina i razbijaju ih u lako probavljive jednostavne šećere. Banane takođe obezbeđuju dijetalna vlakna koja podržavaju varenje i bakterije u crevima. U jednoj studiji, ljudi koji su jeli dve banane dnevno su imali manje nadutosti od onih koji nisu.

Sirovi med

Sirovi med sadrži širok spektar digestivnih enzima, uključujući dijastazu, amilazu, invertazu i proteazu. Dijastaza pomaže u varenju sroba, amilaza razbija skrob u šećere, invertaza razbija saharozu, a proteaza razgrađuje proteine u amino kiseline.

Kiseli kupus

Kiseli kupus, sirovi, iseckani, fermentisani kupus – jedan je od najzdravijih fermentisanih namirnica bogatih enzimima. Sadrži različite enzime i bakterije mlečne kiseline Lactobacillus plantarum. Ove probiotičke bakterije mogu ublažiti mnoge digestivne tegobe. Imajte na umu da će kuvanje kiselog kupusa smanjiti njegovu delotvornost.