Da li znate da za samo pola sata čišćenja kuće možete potrošiti kalorije iz jedne konzerve koka-kole?

 

Za ljude koji baš ne vole da troše vreme na kućne poslove evo male motivacije: rad po kući bi mogao da vam pomogne da sagorite pozamašan broj kalorija. Iako se za te poslove najčešće vezuje dosada, zaboravlja se na pokrete ili vežbe koje ih prate. Na kraju krajeva, nisu trčanje i teretana jedini način da se sagore kalorije i izgube suvišni kilogrami.

Servis za kućne usluge Plentific izračunao je koliko kalorija odrasla osoba teška 68 kilograma može da potroši za sat vremena određene kućne aktivnosti.

 
Brisanje prašine sagoreće vam 171 kaloriju za sat vremena. Ali ako im dodate neke zahtevnije pokrete, na primer one koje zahteva usisavanje, možete sagoreti i još više – onoliko koliko imaju četiri jafa keksa. 

Metenjem ćete, za oko 60 minuta, izgubiti otprilike 40 kalorija. 

Ribanjem kuhinjskih podova za sat vremena možete potrošiti 267 kalorija, što znači da ćete za 30 minuta ribanja potrošiti 135 kalorija, dakle onoliko koliko ima jedna konzerva koka-kole. 

Ribanje kade od 15 minuta dnevno potroši 15 kalorija.

Ako raspremanje kreveta razvučete na 15 minuta dnevno potrošiće 9 kalorija, a to je 65 kalorija nedeljno. 

 

Za sat vremena peglanja sagorećete čitavih 140 kalorija. 

Pranjem sudova za 15 minuta potrošićete 80 kalorija. 

Pranje prozora troši 100 kalorija za sat vremena.

Pomeranjem nameštaja u kući, osim uvek dobre promjene u prostoru, sagorećete i 408 kalorija za sat vremena. A to je isto kao da ste 50 minuta igrali tenis. 

Krečenje je korisno, bilo da želite da osvežite zidove ili da promenite boju – zato će vam biti drago da znate da ćete za sat vremena ove aktivnosti sagoreti 306 kalorija. A ako vam treba više vremena, a obično je tako, i traje na primer četiri sata, onda se pozdravite sa 1.200 kalorija – što je u kalorijskom rangu dva big meka.

A ukoliko u toku jednog dana iskombinujete više aktivnosti, onda na duže staze ne morate da trošite vreme i novac na teretanu.