Ukoliko želite da svaki vaš obrok bude zdrav mi vam preporučujemo začine koje morate imati u svojim zalihama.

Kurkuma

Sadrži supstance koje spečavaju nastanak plaka i izraslina na tkivu mozga, koji se smaraju glavnim uzrokom Alchajmerove bolesti. Odličana je za stomačne tegobe, posebno bolove u želucu. U svako varivo ili kuvano jelo dodajte malo kurkume i nećete imati sličnih problema.

Žalfija

Poboljšava funkcije hipotalamusa, područja mozga zaduženog za memoriju. Ona je takođe dobra za ispiranje usne duplje i grla u ukoliko je upaljeno. Odlična je za obanvljanje sluzokože. U doba starog Rima, korišćena je kao biljka koja detoksikuje i čisti organizam, posle bogatih i kaloričnih slavskih trpeza.

Cimet
Pixabay.com

Cimet

Pomaže kontroli pažnje i poboljšava koncentraciju. Takođe, pomaže regulisanju nivoa šećera u krvi, smanjujući istovremeno hormon gladi grelin, dok se usput povečava nivo leptina, hormona koji daje osećaj sitosti i snižava rizik od prejedanja.

Bosiljak

Jedan od najpoznatijih antioksidanasa koji poboljšava dotok krvi do srca i mozga. Ima antiupalna dejstva, štiti od Alchajmera i drugih tipova demencije.

Majčina dušica

Ovaj začin povećava nivo DHA (dokozaheksaenoinske kiseline), esencijalne poli-zasićene masne kiseline koja se prirodno nalazi u mozgu. Optimalni unos DHA posebno je važan za trudnice i dojilje, kako bi se bebin mozak pravilno razvijao.

Origano

Sadrži mnogo korisnih antioksidanasa, što ga čini jednim od najmoćnijih čuvara moždanih ćelija.

Beli luk

Poboljšava dotok krvi do mozga i sprečava razvoj ili ubija kancerogene ćelije u moždanom tkivu.

Đumbir

Ovaj začin može da vas učini pametnijim! Naime, ekstrakt korena đumbira koristi se u lečenju Parkinsonove bolesti, ali i migrene, stresa i jakih glavobolja.

Ruzmarin

Nedavne studije dokazale su odlične efekte ruzmarina protiv smanjivanja kognitivnih funkcija kod pacijenata sa demencijom.