1. Grčki jogurt

Grčki jogurt neutralnog ukusa ima tek 60 kalorija, a odličan je kremasti doručak! Uz to će vam dati potrebne proteine, čak dva puta više od običnog jogurta, a prepun je i kalcijuma. Ne preporučuje se uzimanje ovih jogurta s ukusima, jer to znači da ima dodatog šećera koji ovaj obrok čini mnogo kaloričnijim.

Ako želite da pojedete jogurt s ukusom, radije dodajte sveže voće po izboru i budite sigurni da ćete pojesti zdrav doručak!

2. Orašasti plodovi

Bogati su zdravim mastima, pomažu da se održi nivo šećera u krvi duže vreme i ne izazivaju nagli skok vrednosti glukoze. Zahvaljujući oleinskoj kiselini koja u mozgu pobuđuje reakciju sitosti, orašasti plodovi su idealne zdrave grickalice koje će sprečiti napad gladi.

3. Grejp

Crveni i ružičasti grejp bogat su izvor vitamina A, kao i vitamina C, a poznato je i da jačaju imunološki sistem i da su odlični antioksidansi. Osim što će sa svim svojim atributima grejp biti idealan doručak, uz to ima i povoljan učinak na mršavljenje i detoksikaciju, a pola grejpa ima tek 37 kalorija. Uz to, preventivno deluje i na neke hronične bolesti – poput srčanih bolesti, reguliše krvni pritisak i uravnotežuje nivo holesterola.

Pripazite ako koristite neke lekove jer grejp može da pojača njihov učinak u telu!

4. Jaja

Krcata kvalitetnim belančevinama, zdravim mastima i vitaminima (pogotovo B2 i B12), jaja su takođe bogat izvor kolina – esencijalnog nutrijenta za razvoj i funkcije mozga. Namirnice bogate belančevinama postupno otpuštaju energiju i pomažu a se izgrade mišići. Proteini se u organizmu zadržavaju duže od ugljenih hidrata i šećera, pa, osim što ćete pojačati vitalnost, verovatno ćete i manje jesti tokom dana.

5. Laneno seme

Preporučuje se da se laneno seme doda u svaki doručak, od “smutija” do činije žitarica, a razlog je taj što su one vrlo bogat izvor omega-3 masnih kiselina. Laneno seme ima orašasti miris i ukus, pa će se zbog toga lako uklopiti čak i u grčki jogurt. Samo dve supene kašike lanenog semena zadovoljiće naše dnevne potrebe za omega-3 masnim kiselinama, a uz to – bogat su izvor vitamina B1, dijetalnih vlakana, mikronutrijenata…



loading...