Znate li koje su još dobrobiti konzumacije jaja? Predstavljamo one najvažnije…

1. Jačanje imunološkog sistema: Neki smatraju da su jaja dobar oblik prevencije od razvoja bolesti jer jačaju imunološki sistem. Deca bi trebalo češće da jedu jaja radi dovoljnog unosa selena i sprečavanja nastanka Kašin-Bekove bolesti koja “napada” srce, kosti i zglobove.

2. Dobar holesterol: Mnogi tvrde da svakodnevna konzumacija jaja nije zdrava, ali to nije istina. Jedina istina je da treba biti umeren. Naime, jaja predstavljaju najčistiji oblik proteina (belance) koji je koristan za organizam i mršavljenje, a za normalan  nivo holesterola ne biste smeli da pojedete više od dva jaja dnevno – opasnosti holesterola se kriju u žumancu. Jaje sadrži oko 212 mg dobrog holesterola koji pomaže da se reguliše nivo onog lošeg.

3. Za dobar vid: Žumance takođe sadrži puno luteina i zeaksantina, dva antioksidansa koji smanjuju rizik od makularne degenracije. Jedite jaja i u starosti nećete imati problema s vidom.

4. Zdravlje srca: Naučnici su u ranijim istraživanjima utvrdili da postoje tri vrste LDL holesterola koje mogu biti loše, a to zavisi od veličine čestica u LDL holesterolu. Što je veća čestica to će holesterol manje uticati na zdravlje srca. Dobra vest je da se u LDL-u u jajima manje čestice pretvaraju u veće.

5. Za više energije: Hrana je telu glavni izvor energije, zato je od velike važnosti unositi kvalitetne namirnice u organizam. Najbolje je odabrati namirnice koje polako otpuštaju puno energije, a to je upravo ono što će jaja ponuditi. Jedno jaje sadrži 15 posto preporučene količine dnevnog unosa riboflavin​a​ i b2 vitamina.

6. Lepa koža i kosa: Proteini iz jaja učvršćuju kosu, čine je otpornijom na spoljašnje uticaje i daje joj poseban sjaj. Njena tekstura će biti bolja, nećete mučiti muku s ispucalim vrhovima, a delovaće i kao regenerator.

7. Esencijalne aminokiseline: Aminokiseline su osnovne gradivne jedinice proteina, a od svih njih u jajetu je najbitniji leucin. Upravo je on odgovoran za mršavljenje! Stručnjaci su potvrdili da jaja sadrže najbogatiju mešavinu esencijalnih aminokiselina bitnih za decu, adolescente i mlade, s obzirom da je njihova ravnoteža potrebna za pravilan rast i razvoj.

8. Mentalno zdravlje: Kako smo spomenuli, jaja su bogata aminokiselinama, tačnije sadrže njih devet, a one igraju veliku ulogu za dobro mentalno zdravlje. Njihove dobrobiti su povezane s olakšavanjem simptoma depresije, stresa i aknsioznosti.

9. Čuvaju vid: Jaja su bogata jakim antioksidantima zeaksantinom i luteinom koji štite oči od lošeg uticaja UV zraka i smanjuju rizik od nastanka očne mrene. Skuvajte nekoliko jaja uveče kako bi ujutru imali zdrav doručak ili ih čuvajte u frižidru kako biste uvek pri ruci imali nešto zdravo za pojesti.

10. Sadrže vitamin D i kalcijum: Jaja su odličan izvor različitih minerala, pre svega kalcijuma, fosfora, selena i joda, a obiluju i vitaminima B grupe (među njima je biotin koji je važan za zdravlje kože, kose i noktiju). U jajima se nalaze i vitamini A, D, E i K, te antioksidansi koji su važni za dobar vid – lutein i zeaksantin

11. Gubitak kilograma: Proteini u jajima brže zasićuju i produžuju osećaj sitosti, a to znači da ćete ređe posegnuti za grickalicama ili zavirivati u frižider, što će na kraju dovesti do gubitka kilograma.

12. Smanjuju rizik od raka: Jaja su jedan od najboljih izvora nutrijenta kolina – jedno jaje sadrži oko 30 posto dnevne preporučene doze. Istraživanja su pokazala da su žene koje su unosile velike količine kolina imale 24 posto manje šanse za oboljenje od raka dojke. Kolin se nalazi uglavnom u žumancetu, tako da slobodno možete izbaciti belance prilikom pripremanja omleta.