ZDRAVLJE NA USTA ULAZI: Ishrana pomaže u sprečavanju srčanog i moždanog udara

Otkrivamo kojim proizvodima to možete uraditi.

Pixabay

Poželjno je da ovu listu namirnic, a svi uključimo u naš nedeljni meni.

Začepljene arterije mogu dovesti do periferne vaskularne bolesti, šloga i srčanog udara. I ne treba misliti da su ovim bolestima podložni samo ljudi starijih generacija: naprotiv, ateroskleroza (otvrdnjavanje arterija) može započeti još u detinjstvu. Pored beta blokatora i lekova za snižavanje holesterola, postoje i prirodni načini za čišćenje krvnih sudova.

Mononezasićene, polinezasićene i omega-3 masti, vitamini E, C, B6 i B12, kalijum, magnezijum i kalcijum pomažu u očuvanju zdravlja srca. I preporučljivo ih je konzumirati svaki dan!

Šta jesti za čišćenje arterija?

Avokado

Prednosti ovog tropskog voća odavno su dokazane: davne 1996. godine, istraživači iz Meksika su otkrili da su ljudi koji su jeli avokado dnevno tokom jedne nedelje, smanjili nivo holesterola za gotovo 20%. Osim što sadrži vitamine A, E, C, koji jačaju imuni sistem, avokado je bogat kalijumom i magnezijumom – ključnim elementima za lečenje hipertenzije. Nutricionisti preporučuju da umesto ulja napravite sendviče s tankim kriškama avokada: on je mnogo zdraviji za krvne sudove i za figuru, a takođe je i ukusniji. Naša preporuka je smoothie od avokada, kivija i jabuka.

Orašasti plodovi

Bademi su izuzetno bogati mononezasićenim mastima, vitaminom E i vlaknima, dok su orasi odličan biljni izvor omega-3. Prema Američkom udruženju za srce, mononezasićene masti mogu pomoći snižavanju lošeg holesterola. Ponesite šaku orašastih plodova sa sobom i zamenite krekere ovom grickalicom.

Losos (ili druga masna riba)

Masna riba (skuša, haringa, tuna i losos) puna je omega-3, tako da ako jedete ovu ribu dva puta nedeljno, možete sniziti rizik od srčanih bolesti smanjujući upalu i smanjiti nivo triglicerida, a takođe možete pomoći u povećanju nivoa HDL-a (lipoproteini velike gustine, koji se smatraju dobrim holesterolom).

Špargle

Špargla je bogata vlaknima i vitaminima K, B1, B2, C i E, koji mogu pomoći u snižavanju krvnog pritiska i sprečavanju nastanka krvnih ugrušaka, što može izazvati ozbiljne srčane bolesti i srčani udar.

Brokoli

Brokoli je bogat vlaknima, što pomaže ne samo da normalizujete krvni pritisak, već i smanjite stres.

Kurkuma

Glavna komponenta kurkume, kurkumin, je snažno protivupalno sredstvo. Studije su pokazale da visoki nivo kurkumina može smanjiti masne naslage u arterijama za 25%.

Grejp

Grejp sadrži antioksidante i polifenole koji snižavaju nivo LDL i triglicerida u krvi, što arterije održava čistim.

Cimet

Prema nedavnim istraživanjima, čak i jedna kašika cimeta bogatog antioksidansima može smanjiti količinu masti u krvi, sprečavajući nagomilavanje plaka u arterijama i dramatično snižavajući loš holesterol. Sve što treba je posipati cimet na jabuku ili u jutarnju kafu.

Brusnica

Studije pokazuju da brusnica bogata kalijumom može pomoći snižavanju LDL holesterola i povećava dobar HDL holesterol u organizmu, a redovno konzumiranje smanjuje ukupni rizik od srčanih bolesti do 40%.



loading...