Čini se da u savremenom društvu postoje dva ključna trenda - prvi, svi obožavaju popularnu psihologiju i u njenom okrilju traže rešenje za sve probleme, poteškoće i neodumice koje im život donosi. Drugi - za sve što nam se dešava kriv je stres. Ova dva trenda su pak međusobno jako povezana jer upravo popularna psihologija teži da nam pomogne u svakodnevnim stresnim situacijama i na taj način nam omogući da živimo život kakav želimo, srećni i rasterećeni.

 

Hajde da se fokusiramo na stres. Ili bilo koju drugu negativnu emociju poput nesigurnosti, anksioznosti, nedostatka samopouzdanja i slično. Da li ste se ikada zapitali odakle dolaze te emocije i da li je na njih moguće reagovati drugačije, odnosno, da li je moguće da nas one ne dotiču i ne izazivaju tu teskobu koju inače osećamo?

Ako pitate mindfulness “filozofiju“ – moguće je!

Šta je zapravo Minfulness?
 

Setimo se one stare dobre izreke: “Sve polazi iz glave“? E pa, Mindfulness se i sam fokusira na tu ideju da sve što se dešava oko nas i što u nama budi osećaj stresa i neprijatnosti je proizvod naših reakcija na situacije oko sebe. Odnosno, neka situacija je stresna samo zato što smo mi odabrali da na nju reagujemo kao na stres.

Poenta je da smo mi, ljudi, puni ustaljenih navika, osećanja i reakcija koje iz dana u dan, iz situacije u situaciju, ponavljamo, ni ne želeći da razmislimo ili uhvatimo trenutak kada se ta emocija javlja kako bismo shvatili koji je drugi (i za nas bolji) način da na nju odreagujemo.

Mindulness, kao filozofija koja je opšteprihvaćena na Zapadu, i to u medicini, psihologiji i obrazovanju, podrazumeva takozvanu svesnu pažnju koja nam omogućava da živimo u trenutku i da osetimo baš sve što se dešava oko nas i u nama sa ciljem da promenimo ustaljene reakcije koje nam stvaraju negativno raspoloženje.

Kroz Minfulness trening mi vežbamo svoju pažnju i učimo kako da povežemo telo i duh, ono što je spolja i ono što je iznutra. Mindulness trening nam omogućava da sagledamo sve te svoje “loše navike“ i otkrijemo nove načine reagovanja zahvaljujući kojima više nikada nećemo biti kontrolisani od strane tih “loših“ emocija.

Na primer, to što patimo od nedostatka samopouzdanja i što nam je svaki javni nastup noćna mora, definitivno je nešto što se kroz Mindulness trening može prevazići jer će se na taj način odbaciti ustaljen osećaj “strah me je“ i pronaći će se nova reakcija uz koju to nećemo doživljavati kao stres – već naprotiv! Shvatićemo da to možemo, radićemo na sebi i svom ličnom rastu i razvoju.

Koji su rezultati Minfulness treninga?

Mindfulness trening će vam omogućiti da povećate sposobnost opuštanja, poboljšaće vašu pažnju, koncentraciju i memoriju, učiniće da se efikasnije nosite sa kratkoročnim i dugoročnim stresnim situacijama, poboljšaće vaše samopouzdanja, samosvest i spremnost da se brinete sami o sebi, naučićete da se nosite sa teškim mislima i emocijama, povećaće se vaš entuzijazam i energija, a uspećete i da živite u sadašnjem trenutku u potpunosti prihvatajući i razumejući sebe i druge.

Dakle, živećete ispunjen i pozitivan život kakav želite, bez strahova i ograničenja koji dolaze upravo iz vaše glave!

Kome je namenjen Minfulness trening?

Ovaj trening ali i filozofija življenja najpre je namenjena osobama koje osećaju stres kako na privatnom, tako i na poslovnom planu, koje se plaše “gubitka kontrole“, koje pate od depresije, anksioznosti, umora, nesanice i slično.

Naravno, ako jednostavno želite da radite na sebi i svom mentalnom zdravlju, takođe ste dobrodošli!



loading...