Ako su vam dosadile dijete bazirane na mediteranskom jelovniku, možda ne bi bilo loše da razmislite o prelasku na nešto “jači” plan – nordijsku ishranu.

Ova dijeta je sve popularnija, a već nekoliko istraživanja potvrdilo je kako je ovakav režim ishrane odličan način kako za skidanje viška kilograma, tako i za dovođenje u red organizma i poboljšanje celokupnog zdravlja.

Kad je reč o zdravlju, nordijski meni reguliše krvni pritisak i snižava štetni holesterol, a veliki uticaj ima i na rešavanje problema raznih upala, povezanih s nekim hroničnim bolestima – rakom, dijabetesom tipa 2, pa čak i Alchajmerom.

U ovoj dijeti su dozvoljene skoro sve vrste povrća i voća, ali naglasak je na borovnicama i ostalom bobičastom voću, jabukama, kruškama i šljivama, a od povrća se preporučuje cvekla, šargarepa, praziluk, bundeva, krompir i luk. Veoma je važno jesti i orašaste plodove u količini od jedne šake dnevno.

Nordijska dijeta se bazira na svakodnevnom unosu ribe i plodova mora, a meso se preporučuje jesti jednom nedeljno. Takođe se preporučuje konzumacija mleka i jaja, ali ne više od triput nedeljno.

Brza hrana, sokovi i sva prerađena hrana su zabranjeni.